dimarts, 29 de gener del 2008

CAMÈLIES EN FLOR



Poca gent coneix la meva passió per la jardineria. Avui us en parlaré una mica.
De sempre, de ben petit, he tingut cura de les meves plantes. Quan era petit, les plantes no s'anaven a comprar com ara. Les que podies aconseguir era sempre a través d'algun veí, parent o conegut que et passava algun esqueix d'alguna cosa, o potser algun bulb si eren del tipus jacints.
Recordo que el que sí que podies comprar eren sobres amb granes.
Excepte a la casa dels pares (primer a la masia i després a la casa del poble), sempre havia viscut en algun tipus de pis, i amb això i tot, sempre me les arreglava per tenir boniques plantes al balcó o dintre de casa.
Una de les coses per les que sempre he desitjat viure en una casa unifamiliar, éra precisament per això: per poder muntar-me un jardí a la meva manera.
Bé, de fet, més que un jardí el que tinc és un petit bosquet d'alzines, de les normals i de sureres. M'agrada. De moment no he fet grans canvis, en part perquè no cal. Res de jardins anglesos, m'agrada tot natural.
Com que sempre m'han fascinat les camèlies, el primer que vaig fer va ser comprovar com s'aclimataven al tipus de terreny i d'aigua (dos elements molt a tenir en compte si voleu plantar camèlies) de Maçanet. I francament, s'estan desenvolupant molt bé. Els agrada el territori (com a mi!)
En aquest moment tinc vuit petites camèlies, de diferents colors plantades entre les alzines.
Segons la classe, poden florir en èpoques força diferents: des de nadal fins a finals de primavera.
Aquestes fotos les he fet avui mateix, i corresponen a una espècie molt primerenca. Precioses.